Objuden passagerare

I går när jag var på väg hem fr ICA Maxi så stannade jag vid rödljuset mellan årbyrondellen och Lidl och helt plötsligt ser jag en kille komma gående och han sliter upp min förardörr, tar mig i armen och säger åt mig att jag ska kliva ur bilen varpå jag svarar att det ska jag inte, lyckas knuffa iväg honom, få igen dörren och låste alla dörrar. Han går då mot bilen framför så jag tutar men det blir grönt och han hinner inte fram.

Killen var i 16-17 års ålder och antingen väldigt hög eller berusad. Elller både och...

Behöver jag säga att mitt hjärta slog dubbla slag och det var en väldigt obehaglig situation och tur i oturen att han valde förardörren och inte någon annan dörr, för annars hade det nog blivit svårt att få ur honom ur bilen.
Jag sneglade i backspegeln och fick ögonkontakt med föraren bakom så jag hade säkert fått hjälp och jag hade nog en tre bilen framför och säkert en 4 bakom så varför valde han min bil??

Ja det slutade bra men dörrarna fick vara låsta tills jag anlände mina trygga kvarter.

Kommentarer
Postat av: Jennie

Nej, fy vad läskigt!!! Vad modig du var som knuffade ut honom och låste dörren. Det kanske är samma urkraft man får i det ögonblicket, som när man föder barn. Du är stark iallafall, vännen! Mitt hjärta hade nog slagit minst dubbla slag! Sedan hade jag nog inte hittat låsknappen i all förvirring :/ Kram och trevlig helg på er!

2010-03-13 @ 15:38:01
URL: http://melkersmamma.blogspot.com
Postat av: Anonym

Oh fy vad läskigt. Tur att det löste sig bra i alla fall! Såg att Leo också fått vattenkoppor nu.

Hoppas han inte får det lika jobbigt.

Ha en trevli helg KRAM KRAM

Postat av: Cecilia

Usch vad läskigt, tur att allt gick bra.

Kram kram

2010-03-14 @ 19:03:35
Postat av: Cathrine Iraeus

POLISANMÄL!!!

Stackars dig att råka ut för ngt sådant, hoppas allt känns lugnt nu!

KRAM: Cathrine

2010-03-15 @ 09:27:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0