Pricken

Söta Hugo har fått ett nytt namn- pricken! Som ett resultat av Borrelian har han en massa prickar på magen och numera även på armarna och ena benet. Hoppas antibiotikan hjälper så att han slipper dessa snart.
Han är fortfarande lite hängig av och till och till råga på allt håller han på att bli förkyld oxå.

Annars har Leo varit på 4-års kontr och så har vi passat Max en knapp timme då hans mamma var på inskolningssamtal här över gatan. Efter det var vi någon timme i lekparken och lekte- Hugo cyklade på 3-hjulingen och Leo "skatade" som han säger dvs han sparkar lite så skateboarden åker iväg.

Sen har vi fullt upp denna vecka, jag ska jobba tis och ons på travskolan. På torsdag åker J till tyskland för att handla dryckerna till bröllopet och på fredag åker jag på kurs och kommer hem på söndag. Jag känner inte alls för kursen men det är bara att bita ihop och åka.
J´s föräldrar kommer och passar barnen på fredagkväll tills J är hemma igen. Kanske stannar de hela helgen så J kan få tid för lite bröllopspyssel.
För vi har en låååång lista på vad som ska fixas...

Bara lite avis

Skulle gärna ha en utlandsresa inplanerad nu att se fram emot!
Söta Lotta är i kroatien med sina tjejkompisar, Cissi är på Mallis och Tanja åker strax till Kreta med Saga, men jag då??
Jo jag ska ju gifta mig snart och det finns omöjligt pengar till en resa just nu och inte tiden heller men när vi äntligen blivit gifta hoppas jag Johan ångrar sig och vill åka på bröllopsresan iår så att vi kan komma iväg lite hela familjen.
Fast inte har vi mer pengar efter bröllopet än nu så jag ska ta och köpa mig en trisslott!

Min käre sambo är på svensexa

Japp, i morse kom det ett SMS att J skulle befinna sig på skogstorps IP kl 8. Strax efter att J åkt kom grannen och hämtade husvagnen och även den skulle till skogstorp. Sen har jag fått lite uppgifter om vad som ska hända under dagen samt kvällen och jag tror att det är en svensexa som passar J perfekt. Mestadels roliga och snälla saker men med någon lite udda uppgift på stan. Och det bästa av alla är att husvagnen får vara med på ett hörn, om J får välja vill säga....

Själv har jag o barnen det mysigt och ska försöka ta oss till stallet en sväng. Sen kanske vi leker lite med grannarna och sen avslutas nog kvällen med besök av syster då hon oxå är själv förstås.

Kram kram

Borrelia

Om jag fattade den utländske läkaren rätt på Tunafors VC så har Hugo fått borrelia. Väntar dock på samtal fr Tunafors för att bekräfta det hela då jag tyvärr inte uppfattade allt som läkaren sa.  Han var ingen hejjare på svenska om man säger så.
Därefter bär det av till stora staden för att hämta ut medicin och leta efter doppresent åt lilla Isabelle som döps på söndag. Sen ikväll kommer grannarna över och vi ska provsmaka viner till bröllopet.

Fullt upp med andra ord! Jag ska även göra klart resterande rispåsar.
Kram kram

Blev ingen middagfrid

Har inte hört nåt och det är över en vecka sen jag anmälde oss dit. Hatar att ringa och tjata/fråga om saker när man kunde anmäla sig via nätet. Om de inte kan leverera till oss borde de åtminstonde kunna skicka ett mail eller slå en signal, eller???

Rispåsar ala Ikea

Sitter här och väntar på att Leo´s doktor ska ringa och jag fördriver tiden med att göra fina rispåsar till bröllopet. Gjorde av en ikea gardin för 39 spänn!
Så visst är IKEA bra att ha?
Och ni söta gäster, besvära er ej med ris i plastpåsar, för ris fixar jag serru!

Kram på er!

Möhippa!

I går "överraskade" tjejerna mig med min möhippa. Eller överraskad och överraskad, jag hade försökt att lista ut datumet så jag var relativt förberedd dvs uppe med tuppen och iklädd ok kläder och hade storstädat hela huset dagen innan......
Först så fick jag promenera den korta biten hem till P för en eminent frukost. Lyxigt!
Sen på med snygga kläder och naturligtvis den obligatoriska tiaran med tillhörande slöja.
Därefter åkte ögonbindeln på och vi åkte iväg med bilen. Ut med förbundna ögon och jag hörde musik och en massa massa röster.
När bindeln åkte av stod jag mitt i startfältet av Dianamilen- jag som inte kan springa en meter utan att typ kissa på mig!
De andra tjejerna var så söta i Team Malin hattar! Som tur var behövde jag bara gå 2,5 km men jag hade ett superbra team som höll mig sällskap. Och jag vann ju nästan! Därefter väntade dans på scenen med en väldigt svettig fantomen!
Sen picknik i vilsta och därefter provade vi alla på frisbeegolf, skitkul helt enkelt!!
Jag fick i uppdrag att dra ihop några pers att dansa linedance med men de på vilsta camping var lite svårflörtade men jag hittade ett partygäng på 50+ som ställde upp.
Sen blev jag ompysslad med ansiktsmask och lite makeup. Och jag som aldrig sminkar mig annars blev skitsnygg!
Vi åt god mat och därefter den stora överraskningen- sexparty! Mkt kul hade hon att välja på..
Kvällen avslutades med dans och singstar och en massa prat om ditten och datten!
Jag har säkert glömt nåt men det var dagen i stora drag.

Jag vill tacka alla fantastiska vänner som gjorde dagen lyckad!

Tack!

Kram på er!

Middagsfrid

Det var några som undrade om hur man får tag på Middagsfrid och företaget heter just Middagsfrid så det är bara att googla.

Åter till vardagen

Jaha då var man åter i vardagen, sambon har börjat jobba och i dag var det första dagen för båda att gå till respektive dagis. Leo har gått på Fjärilen sen i fredags medans Hugo vait sjuk och gick iväg först i dag. Men vi var och lekte där i går men vad hjälpte det, han storgrät när jag lämnade honom och hade dubbla nappar.
Men jag har tjuvlyssnat och vad jag kan höra så skriker han inte nu.
Tur man bor nära så man kan lyssna...
Fast det är inte så bra heller för när man är hemma som jag är kan man inte vistas på framsidan utan att de ser en och sen så ser man ju dem, vem de leker med OCH framförallt OM de leker med någon. Svårt det där.
Usch jag måste gå och lyssna igen

I går

Var det exakt en månad kvar till bröllopet. Börjar bli lite småstressigt.

Middagsfrid

Vi har beslutat att använda oss av tjänsten från Middagsfrid då vi är trötta på att alltid fundera å vad vi ska äta. Och med vår dåliga fantasi blir det ofta samma rätter. Trots att jag nu ändå är hemma hela dagarna så får vi ändå inte till det.
En leverans fr Middagsfrid innehåller mat till 5 rätter, en kött, en fisk, en fågel och en vegetarisk. En av rätterna räcker till 2 middagar. Allt detta för en lite nätt summa av 875kr. Kanske blir det dyrare än att äta korv och köttbullar men kanske inte då man slipper den där stressen i affären över vad man ska äta och panikhandlar nåt. Förhoppningsvis vidgar vi våra vyer med nya spännande recept. Helt klart värt en testomgång tycker vi.
Ni andra kanske inte är så lata eller tycker detta med middagar är ett problem, men då man får maten hemkörd till dörren med alla varor man behöver låter det bra. Man behöver givetvis komplettera med basvaror så som olivolja, kryddor etc.
Ni får tycka vad ni vill om oss men det ska bli spännande när första leveansen kommer!
Om vi nu bor inom deras leveransområde, vi bor ju som sagt lite på landet...

Återkommer med resultat!

Kram på er

Vår stora kille

Vår underbara Leo är nu så stor att han bytt "dagis" och går nere vid skolan bland de andra 4 och 5 åringarna. I fredags började inskolningen och pappa J var med honom och i dag var det äntligen min tur.  Men Leo sa bara - Gå mamma, så efter fikat så gick jag hem till en dålig Hugo som varit med mormor under tiden.
Har hunnit dammsugit medans Hugo kollar på Cars och ska plocka iordning lite innan vi ska åka till travet och luncha.
Och i morgon var det meningen att Hugo skulle börja på Moje igen men han får vara hemma och jag ringa VC för att kolla upp honom, han har haft feber av och till i två veckor nu.
Nej åter till röran här hemma!

Inte så lätt att cykla

Leo tycker inte om att cykla tyvärr trots att han fått en fin cykel i födelsedagspresent av farmor & farfar.  Men för någon dag sen så tog vi fram cykeln och han cyklade faktiskt någon meter. Men helst ville han hålla sig till 3-hjulingen så J byggde en bana han skulle cykla på tid med 3-hjulingen men han har lite problem med trampet men efter några varv lossnade det och han tyckte det var roligt.

Och efter lite muta i form av melon tog han sig an den stora cykeln igen och vips gick det lite lättare. Leo är en försiktig kille och går det emot honom vill han inte alls så man får trixa och mixtra lite för att han ska prova på saker och ting. Undra vem han brås på...?

Men jag hoppas han ska tycka det är roligt så vi snart kan ge oss av på cykelturer häromkring. Synd att det inte är cykelbana till mormor & morfar men vi får cykla till moster & morbror istället.

Inte bästa munderingen men han har iaf hjälm!

Bakar

Jag fick en hushållsassistent eller vad det nu heter, i födelsedagspresent av min blivande man, jag kallar den för bakmaskin men den kan ju användas till en massa andra saker.
Nåväl i går var det dax för premiärbaket, det blev morotsrutor som 3/4 av Fam CC fick smaka på liksom våra grannar. I dag så tyckte inte J att vi skulle köpa bröd utan jag skulle baka men jag "glömde" bort det till kl 21 då jag var tvungen att ge mig i kast med den fina röda maskinen..
Jag har gjort Bondbröd som ska jäsa i kylen över natten och sen gräddas i morgon bitti så vi får nybakat bröd till frukost...
Snacka om huslig jag är.
Nej ska jag vara ärlig så är inte bakning min starka sida men jag hoppas på lite hjälp av den röda maskinen så att det blir ätligt. Tur jag sparade lite bröd åt killarna tills i morgon.

Den röda maskinen in action!

Resultatet får ni höra om i morgon.

Trött

I dag har jag återigen fått Remicade-beh, dropp i 2 tim och sen får man vara kvar för observation en timme. Därefter har jag myst o gosat med en lite avslagen Hugo. Han har nämligen nåt mysko -  han har feber på kvällarna och nätterna för att sen vara feberfri på morgonen. Men i dag var han lite gnällig o dåsig mest hela dagen.
Har även rensat lite ogräs och agerat byggmästare...
Så nu känner jag mig trött och stel och lite allmänt seg och ska inta soffan så snart vår käre son är klar med spiderman.

Ha en trevlig helg!

5 år

Förresten så har jag & J bott i huset i 5 år i söndags och min syster & Jimmy har varit ett par i 5 år i måndags, gud vad tiden går fort!!

I dag

Har vi verkligen fått mkt gjort, vi har tvättat 4 maskiner, jag har tagit blodprov, barnen har provat sina bröllopskläder, morfar har fixat sina kläder, pappa J har betalat sina kläder, pappa J har lagat både tv´n och frysen och börjat förbereda för den nya altantrappen.
Vi har handlat lite mat, något som var välbehövligt samt haft besök av våra kära grannar och campingvänner, de hade ju inte träffat oss på 2 hela dagar!!
Jag har troligtvis även löst skofrågan (brudskor), ska göra en vågad sak och vi får se med spända ögon hur resultatet blir, fast jag får nog ta hjälp av någon som är lite mer händig än jag är...
jag har även hunnit med att surfa runt så på torsdag som är stora bröllopsfixardagen kommer jag att vara redo att göra de sista beställningarna och vi ska fixa klart alla trycksaker så att J bara kan börja mata ut när han är tillbaks på jobbet om drygt 1,5 vecka. Tur att barnen ska vara med mormor & morfar , de har ju faktiskt inte setts på 3 veckor...

I övrigt har vi börjat planera den stundande kräftskivan om en sisådär 1,5 vecka, vi ska hitta en helg för tyskland och lite alkoholinköp, jag kom på att jag ska på kurs första helgen i sept och att husvagnsmässan är helgen innan vi gifter oss samt att J ska vara bortrest veckan vi gifter oss och kommer troligtvis hem på torsdagen... Jaja vi får se hur det blir med den saken.

Fullt upp med andra ord!

Nu väntar duschen o sen ska den sista maskinen in i tumlaren innan jag ramlar i säng, fast först spikmattan så jag somnar lättare.

kram på er

Daftö

H&C´s hemsida kan man läsa om en artikel de gjort om Daftö, och Daftö fick 92 poäng av 100 möjliga, så för en gångs skull valde vi rätt semesterställe men tyvärr inte rätt vecka vädermässigt...

Vi gick ju i och för sig på rekommendationer av andra som varit där men alla tycker vi olika och det var kul att själva uppleva stället och tycka till och vi tycker nog tyvärr som alla andra - daftö var verkligen toppen och värt sina dryga 410 kr/dag..
Tur vi betalade för några månader sedan..

Hemma bra men husvagn bäst!

Jaha då var vi hemma i älsklingstuna som min mamma alltid brukade säga när jag var liten. Vi kom hem i går eftermiddag efter exakt 3 veckor och en dags campande. Vi har haft en fantastiskt regnig och blåsig semester men vad gör väl det?? Vi har ju haft varandra och några till att umgås med.
Ska be min blivande man att föra över alla bilderna fr hans pc så att ni kan få se lite fler härliga bilder.

Nu väntar tvättmaskinen, den 5 i ordningen och än är det inte slut...