Vaccination?

Både jag och barnen har fått brev om förtidsvaccination mot influensan. Barnen kunde inte ta sina eftersom de är äggallergiker och vaccinet innehåller ägg men jag då? Jag fick medicin i fredags och det måste gå någon vecka innan jag kan ta min och jag har tid denna vecka och inte finns det något telnr att ringa på heller. Varför ska det alltid vara så krångligt?
Jo det finns ett telnr att ringa på men det öppnar inte förrens v. 44, så hur gör man??

På tal om sjukdomar och elände så gjorde Hugo pricktest för någon vecka sen och han är allergisk emot hund, katt, häst och ägg ( alltså inget nytt). Och Leo är sen länge allergisk emot häst och ägg samt pollen.

Så när jag börjar jobba i stallet blir det till att byta kläder och duscha innan jag åker därifrån, men det ska nog gå bra då de inte är superallergiska tack och lov.

I dag är Leo fortfarande hemma och hostar och kraxar och jag fixar med lite smått. Sen ska jag strax åka och ta emot tre fritidsbarn fr Vallbyskolan som kommer för att prova på körning och ridning i 1,5 tim. Det är förhoppningsvis ett projekt vi kan fortsätta i höst. Under denna tid kommer min snälla söta mamma och passar Leo en stund. Kan ju inte riktigt ta med honom till stallet och eftersom jag ska bort tors-fre känns det inte snällt att be J vara hemma för 2-3 tim´s arbete då han arbetar i s-holm i dag.

Ha en bra dag alla ni!

Kommentarer
Postat av: Jennie

Stackars småttingar... inte roligt att vara allergiska. Kram

2009-10-22 @ 21:15:00
URL: http://melkersmamma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0