Sjukt barn

I går morse väcktes jag av en kraxandes och febrig liten Leo. och när jag ringer för att sjukanmäla låter fröken meddela att det går halsfluss på andra sidan. Kul kul.
Leo´s feber steg över dagen i takt med att hans röst försvann. I dag har han varit feberfri men han kraxar fortfarande så han blir hemma åtminstonde en dag till. Och nu i kväll har jag hört Hugo hosta en massa så vi eller rättare sagt J vet vad han har att vänta eftersom jag åker på konferans på tors till fre.
Leo har inte varit så matglad förutom då vi åkte och köpte glass till honom i morse samt att han faktiskt åt en massa god lax med potatismos.

Själv har jag försökt jobba så gott det går och lite har jag fått gjort och vi har även fixat klart Hugos nya rum och mitt datarum är nästan klart. Vi har även flyttat runt lite i Leo´s rum för han vill ju oxå ha lite nya saker och gärna dinosaurier på väggarna. Men vi funderar på att göra om vår klädkammare som är i hans rum till en skriv och rithörna med skolbänken, kritor, pennor och papper. Då kan vi ju fixa lite dinosaurier där inne.

Nej snart dax att inta sängen för man vet aldrig vilken natt som väntar en med sjuka barn så kram o godnatt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0