Spruta

I går fick barnen sina sprutor och jag måste berömma Barn avd för de var så otroligt snbba och smidiga.
Vi var där 10 min innan utsatt tid och fick direkt komma in till sköterskan som gjorde pricktestet. Barnen fick då en tid på armen och efter 15 min var det dax för avläsning av resultatet i rummet brevid och efter godkännande fick man sprutan i nästa rum.
Så inom en halvtimme var både barnen avklarade och vi fick vänta först i närheten i 20 min och därefter resterande 40 min i lekrummet.
Så på 1,5 timme var vi klara och på väg till bilen. Det kallar jag smidigt och inte var det särskilt många barn som skrek eller var ledsna trots att det var 40 barn som skulle prictestas och ev vaccineras ungefär samtidigt.
Så en stor eloge till personalen på barn som också tog sig tid att prata med oss och barnen!

och inte har något av barnen fått reaktion av sprutan heller, så skönt, jag som var inställd på feber och gråt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0