Regn =städ och fixardag

Bra att det regnade i dag för då fick jag äntligen arslet ur och dammsög och torkade golvet på övervåningen. Var väldigt välbehövligt. Detta efter att jag och Leo haft sovmorgon till 9.30, otroligt skönt!
Johan däremot var tidigt uppe med Hugo och de var iväg o hämtade vedklyven och sen har Johan stått där nästan hela dagen, med undantag för 1,5 timme då jag tvingade honom iväg till affären.
Sen nu på kvällen har min bror och Max varit här och ätit. Max tycker att hans kusiner är lite tokiga och tittar lite avvaktande på dem. Faster är också rätt läskig, särskilt om inte pappa är i närheten. För att inte tala om farbror Johan han är bara för hemsk..

Nåja detta ändras nog med tiden och han kommer snart att avguda sina kusiner och förhoppningsvis gilla sin faster lite oxå. Trots att vi bor nära varandra så ses vi inte allt för ofta tyvärr.

Och på tal om nära så har nu mamma o pappa lämnat ifrån sig nycklarna till huset här i samhället och de nya ägarna håller på att flytta in. De är i vår ålder och verkar trevliga, har träffat dem några gånger så det blir roligt med lite nya bekantskaper.

Om inte barnen somnar inom en kvart (ja jag vet att vi är slarviga med tiderna MEN det är lördag..) ska jag ta över för Johan ska gå till grannen och sätta upp deras förtält, de har köpt ett vintertält som de vill veta hur det ser ut.
Fast egentligen tycker J & D bara att det är mysigt i husvagnen utan allt tjat....

/Malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0