Helgen som gått

Trots att jag har mycket tid jag skulle kunna tillbringa med att skriva inlägg är det annat som upptar mina tankar, som en brudklänningsförsäljare som försöker få mig att köpa hennes visningsex till ordinariepris och dessutom otvättad!
Tur min blivande man är modig och törs säga till på skarpen.
Annars har jag o Hugo varit en sväng på barnakuten i fredags, han vaknade på morgonen  bara grät och grät och gnällde över magvärk samt hostade han och rosslade när han andades.
Så efter att ha kört hästarna till travbanan ringde jag sjukvårdsrådgivningen då han bara blev sämre och sämre. Vi fick komma in på en gång och han fick inhalera + fick betapred ifall det var något allergianfall. efter dubbel dos av allt och någon timme senare fick vi åka hem. Då var Hugo betydligt piggare, från att ha hängt i vagnen eller min famn och gråtit hade jag en skuttandes och rytandes pojke med mig hem, snacka om mirakelmedicin.
Dock är han tungandad fortfarande så i dag har jag båda barnen hemma, de bygger hus i soffan med soffkuddarna.

Lördagen var studentdag, min kusin tog studenten och sen på kvällen var det 30-års fest. Barnen var hos mamma o pappa medans jag o Johan tog husvagnen till strängnäs och ett roligt partaj.
 
Söndagen hämtade vi upp barnen på vallåker vid 12,30 och sen slöade jag hela dagen. På kvällen åt vi bakad potatis och hade det mysigt innan barnen blev akuttrötta vid 19 och de bokstavligt slängdes i säng. De älskar när Johan slänger dem i sängen, jag själv tycker det ser lite otäckt ut men men.

I dag ska vi strax äta lunch sen får de följa med mig till travbanan och kopiera papper, vi ska handla blöjor, fil och kaviar och ev lite uteblommor. beror på hur mycket jag orkar med båda barnen...

Ja detta blev mkt text och ingen bild, hade glömt kameran hemma hela helgen men har fått en bild av S så kanske jag använder den, ska kolla läget lite.

Kram på er alla och ha en trevlig måndag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0