Jag överlevde..

Nä skämt o sido, droppet med nya medicinen var rena barnleken, vet inte varför jag var lite orolig för det. Kan hända att det var för att jag aldrig fått dropp förut och undrade vad jag skulle hitta på i 2,5 tim, men det löste sig galant.
De hade nämligen ingen plats för mig så jag fick sitta där med min droppställning i dagrummet och glo på tv och i tidningar samt se på när alla äldre fick sin mat.
När jag satt där kom den bistra sanningen i kapp mig, alla som var där var reumatiker och de allra flesta hade svåra rörelsehinder och jag har haft så svårt att inse att om jag själv inte tar mina mediciner kan jag hamna själv där en vacker dag. Usch och fy! Tur att jag är insatt på en bra medicin och har en kanonbra doktor.
Fick veta av sköterskan att det är 35-40 pers i södermanland som får denna behandling och varje behandling kostar 10 tusen! Tur jag slipper betala dessa pengar själv!
jag betalar 100 kr/gång om jag inte har frikort vilket jag fick i tisdags.

J var snäll och kom hem tidigare och jag vilade mig på em och på kvällen drog jag och grannen till Tuna Park och shoppade alla hjärtans presenter.

I morgon e.m/kväll bär det av mot idre och den riktiga kylan några dagar. Ska bli skoj att leka och åka lite skoter med barnen.

Ska återgå till tv´n och Let´s dance och sen mitt favvoprogram: Samatha.

Kram kram

Kommentarer
Postat av: Sonia

Jag tycker du är så stark!

Kram på dig vännen

2009-02-14 @ 12:16:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0