Mysig helg

Eller ja lördagen så jobbade J och kom hem 18 då vi skulle vara hos en familj på glöggfest. Jag & barnen busade runt och var sen hos mamma en stund och träffade min mormor och hennes man.
Sen var hela familjen på glöggkväll men vi blev inte långvariga då Hugo var så trött att han la sig på golvet och blundade.
Söndagen däremot var mysig, först frukost framför brasan, sen åkte vi till min bror och tittade på deras nya hus. Blir jättefint när allt är klart!
Sen åkte vi till mamma & pappa (som dock ej var hemma) för att hugga utegran.

Killarna i skogen.

Där hittade vi en skaplig gran som fick följa med hem.



Hästarna  Oddur & Gustur följde oss nyfiket från andra sidan vägen



Därefter nalkades det lunch och sen fållade jag upp nya panelgardiner till vardagsrummet, eller nya och nya, jag lånade dem av mamma.
Johan fixade även upp hissgardinen i mitt egna datarum och sen fixade vi lite småsaker här och där.
Vi håller på i Leo´s rum, fixar en pysselhörna i garderoben så dörren ska bort och drapperi hängas för öppningen, han vill ha dinosaurier på väggen och så ska jag skaffa nån snygg förvaring.
Nya gardiner har jag köpt på tradera oxå. Blir snyggt! Sen vill jag ha vimplar som Hugo har.......

Kram Malin

Kommentarer
Postat av: Jennie

Vad mysigt med alla julförberedelser! Här väntar vi på att farfar skogvaktare ska komma med en julgran till oss :) Vad fin bloggen blev, förresten!



Kram

2009-12-14 @ 20:03:58
URL: http://melkersmamma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0