Julfirande till höger och vänster

Julen började med julfrukost hemma hos min kära mor & far. Därefter bar det iväg till Örebro och barnens farmor & farfar dit även farbror, "faster" och kusin hade begett sig.
Där hade vi traditionellt firande med Kalle Anka, god mat och en tomte så klart. Barnen fick en massa bra julklappar, speciellt Flexitrek banan som de leker med för fullt just nu.
På juldagen hälsade vi på J´s mormor och bror för att prata lite strunt. Framåt kvällningen styrde vi bilen hemåt.
På annandagen var det firande hos min mamma & pappa och det var både annorlunda och roligt.
När vi kom dit blev vi uppdelade två och två och fick en summa pengar att handla för och det skille vara exakt på öret samt nåt til var och en. Så vi begav oss till Tuna Park för ca 40 min shopping. Jag & Jimmy var ett team och vi hittade lite smått och gott trots att vi panikhandlade sista sekunderna. Måste säga att det var det roligaste på hela julen! Så tack!
Och igår var det middag hos min farmor & farfar och i dag åter jobb för Johan.

Nästa år ska julen firas i Eskilstuna och det är jag glad för. Ska bli skönt att slippa åkandet. Och sen har vi (jag & J) bestämt att vi ska fira hemma nästkommande år och de som vill fira med oss får komma hit!
Vill skapa egna traditioner samt är jag trött på flängandet hit och dit. Men så känns det nu iaf, vi kanske hinner ändra oss tills dess.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0