Bakar

Jag fick en hushållsassistent eller vad det nu heter, i födelsedagspresent av min blivande man, jag kallar den för bakmaskin men den kan ju användas till en massa andra saker.
Nåväl i går var det dax för premiärbaket, det blev morotsrutor som 3/4 av Fam CC fick smaka på liksom våra grannar. I dag så tyckte inte J att vi skulle köpa bröd utan jag skulle baka men jag "glömde" bort det till kl 21 då jag var tvungen att ge mig i kast med den fina röda maskinen..
Jag har gjort Bondbröd som ska jäsa i kylen över natten och sen gräddas i morgon bitti så vi får nybakat bröd till frukost...
Snacka om huslig jag är.
Nej ska jag vara ärlig så är inte bakning min starka sida men jag hoppas på lite hjälp av den röda maskinen så att det blir ätligt. Tur jag sparade lite bröd åt killarna tills i morgon.


Den röda maskinen in action!

Resultatet får ni höra om i morgon.





Kommentarer
Postat av: Sonia

HUr blev brödet???!

2009-08-11 @ 09:51:47
Postat av: Jennie

Vilket monster :) Gött å ha en sån. Även om den tar plats, antar jag att man bättrar på oddsen att faktiskt bli lite mer huslig. Vad duktigt Leo ser ut att cykla, förresten! Kram

2009-08-11 @ 15:10:59
URL: http://melkersmamma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0