Dagens goda gärning

Köpte ROSA disktrasor i dag till förmån för cancerforskningen, jättefina och inte var de dyra heller.

Men tyvärr var den fina kistan redan såld, en tjej hade mailat affären i går kväll och sagt att hon skulle ha den, typiskt va?! Men jag är inte den som ger upp så lätt så jag, mamma och min älskade syster tog en sväng till Pingstkyrkans second hand och där fanns tre kistor, dock bruna men jag bestämde mig för att inte köpa någon av dem. Har två triumfkort ang detta. Återkommer.

Köpte dock lite nya fräscha blommor i dag, alltid kul med lite nytt.
Annars har allt rullat på, barnen på dagis och sen lite Dora tittande för L´s del så han varvar ner efter dagis. Sen lekte vi alla tre med byggare bob tills det var dags att fixa mat då kom Dora på igen. Försöker begränsa tv-tittandet men det är nästan ett måste att ha tv på när jag ska laga mat, annars slår de ihjäl varandra. Är tv på kan L sitta där medans H hjälper mig med maten, han gillar att hjälpa till och duka etc.

I dag var H envis när han skulle sova, det tog 1,5 timme innan han slocknade. Storebror däremot sov vid 20,15 och det är nog rekord.
På tal om rekord så sov L hela natten i sitt rum själv utan att vakna igen i natt och H vaknade en gång och sa sova täcke och fick täcket och somnade om tills 7 då han kröp ner hos mig och sov sedan till 8,15. Duktiga pojkar!!

De är helt underbara på olika sätt, L är lugn och förståndig medans H är väldigt rörlig och busig av sig. Det roliga är att H börjar prata mer och mer, han kan vad alla byggare bob maskinerna heter!

Dags att kolla runt på ams för att se om det finns nåt ledigt jobb att söka innan sängen väntar.

Kram kram

Kommentarer
Postat av: Sonia

Härliga ungar!

Jag köpte faktiskt ett mopp-set i rosa för att stöda cancerforskningen :-)

2008-10-15 @ 19:29:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0