Ny spruta

Jaha i dag var det då dags för första sprutan av min nya medicin. Då måste man träffa en sköterska på reumatologen så ger en instruktioner och en kylväska och kylklabbar. Läkemedlet måste vara i kylen och då har man en egen kylväska ifall man ska ut och resa.
Sen fick jag ett patientkort jag skulle ha i plånboken att visa om jag behöver söka vård etc.

Själva sprutan ser ut som en penna vilket var mkt enklare än den spruta jag är van vid. Metoject som jag tar på måndagar är en vanlig spruta med en nål du sätter på, den nya Humira är en penna som du trycker meot magen och sen trycker på en knapp och då trycks nålen in och läkemedlet injiceras. Smidigt! Och skönt att slippa se nålen och sitta där och vela när nålen ska stickas in.

Nu ska jag jobba tills barnen ska hämtas å dagis och sen ska vi baka peppisar med moster (syster), L har tjatat i flera månader om att baka pepparkakor så jag köpte en deg sist så nu ska här bakas. Gissar på att vi hinner baka en tio-tal gånger innan jul...

Kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0