Hösten i antågande

Nu mina kära vänner är hösten strax här, känns både bra och tråkigt. Kommer att sakna solen och värmen mest.

Denna vecka sover jag i stan (personlig ass) och det är svårt att somna, folk skriker, hundar skäller, folk kommer hem från krogen eller går till krogen, det smälls i dörrar och bilarna tutar på gatan utanför, tur det bara gäller 8 nätter varav 5 är avklarade! Kan inte minnas att det var ett sånt liv när jag arbetade där i början på 2000 talet.

Har även ansvaret för 30 hästar (om jag räknat rätt), fast de ska bara ha vatten och två av dem är inne. Mitt vanliga jobb på travet har oxå fått lite besök av mig samt är jag post och blomskötare.

Nästa vecka drar travskolan igång igen och det ska bli superkul, vi har utökat med 3 kurser och fortfarande finns platser kvar.

Nähe, snart ska killarna hämtas, en liten totto ska in, möte med bygderådet och sen nattpasset.
I morgon drar Johan till götet, hemma tisdag, inte så kul men vad gör man?!

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0