Lysekil, firande av Leo x 2 samt bröllop

I onsdags bar det av mot Lysekil med husvagnen. Tyvärr blev Leo åksjuk så det blev 5 stopp och resan tog nästan 7 timmar, men vad gör det?
Torsdagen spenderades vid stugan samt att vi åkt till ica och handlade inför Leo´s födelsedag.
På fredagen fyllde Leo 4 år och först åkte vi till Havets Hus och tittade på fiskar och annat skoj som lever i havet. Därefter blev det lunch och efter det den hett efterlängtade glasstårtan!



Fina tårtljus va? Köptes på Ica

Sen efter glasstårtan var det tyvärr dags för mig och J att lämna barnen hos farmor och farfar för några dagar. Såklart fällde jag några tårar medans barnen glatt skuttade in i farmor och farfars bil för en tripp till hamnen.

Resan till resö tog en timme och efter att ha ställt upp husvagnen fixade vi ordning oss för middag på Panget tillsammans med andra långväga bröllopsgäster. maten var verkligen supergod men i dyraste laget..

jag sov dåligt och vaknade flera gånger under natten och vid 8 men tvingade mig själv att somna om och vi gick upp 10.30, åt frukost och började locka håret.
Kl 14 skulle jag o j vara på plats eftersom J skulle vara bröllopsfotograf, så vi fick alltså se det vackra brudparet först av alla!! Själva vigseln var jättefin, den var ute på en brygga/terass och de hade otrolig tur med vädret.
bröllopsfesten var rolig och även nu supergod mat (från samma ställe).


Jag har knappt några bilder i min kamera eftersom J har alla andra.

På söndagen bar det av hemåt igen, J´s föräldrar hade tagit med sig barnen till Örebro så vi hämtade upp dem där vid 19 och åt middag innan vi åkte hem till oss.
Sen i går var det J´s födelsedag så jag och barnen tog bilen till Tuna Park för att äta lunch, glass och handla present. Vi handlade även på Coop tills kvällen och var på apoteket. Det är en riktig pärs att handla själv med barnen, de blir lätt livliga och springer kors och tvärs..



Lite muta...

Och sen var det äntligen dags för firande av Leo & J här hemma.

Leo fick ett självgående lok, en kickbike, pussel, spiderman på 4-hjuling, kläder och det bästa av allt: En spiderman dräkt! han bara älskar att skrämma sin bror med den..


Fler och definitivt bättre bilder har J i sin kamera och det kommer en bild på spiderkilen oxå senare.

Tack snälla mormor & morfar för den fina tårtan!

och Tack farmor och farfar för barnvakteriet några dagar och för den fina cykel Leo fick, bilder kommer även där!

Min älskling, samo J firades oxå igår men det var inte sådant ståhej om honom, han fick såklart några presenter han också. Puss och kram på dig!!

Ja så var vår helg, intressant va?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0