daftö

 Hela 5 dagar har förflutit på daftö och tyvärr har inte vädret varit med oss, det har regnat minst en gång varje dag och i dag var det värre än värst och just nu är det storm utanför förtältet.
I Söndags var enda dagen med sol och vi hann ta ett snabbt dopp i poolen samt leka i piratlandet förstås.
Måndagen bestod av shopping för mig och P på "Happy Price" och därefter lunch och sedan lek i piratskeppet och så åkte vi den lilla turen med daftötåget. Skepp & Hoj!
I tisdags tog vi den svindyra bussen i till strömstad för shopping och lunch. Enkel resa kostade 38 kr för 7 min busstur! Tur att biljettautomaten krånglade på hemvägen och vi fick åka gratis hem...
I onsdags fick Johan den brillianta idén att vi skulle hyra trampbåt i en timme. det blåste en massa och var skitjobbigt. Leo skrek att han ville gå av och Tilde gallskrek hela tiden. Fam G trampade i cirka 7 min och vi höll ut max 20 min. Sen frågade jag Leo om det var roligt, då sa han att det roligaste av allt var när vi åkte in till bryggan igen. Jaja vi försökte iaf.
resten av dagen tillbringades vid piratskeppet och Leo hittade en kompis som hette Lino som han lekte med.
i dag har vi återigen lekt vid skeppet mellan skurarna, sen kom pappor och barn försent till daftötåget och fick inte åka med. Kvällen avslutades med minidisco för de tre största barnen. Tror mammorna dansade mest.

Jag har precis duschat och lyckades bränna mig på knäet i duschen trots att den var inställd på 34 grader. Mysko.

Nu börjar det regna igen och det är verkligen storm, hela husvagnen skakar och tältet fladdrar och far. Hoppas inget går sönder i natt bara.

I övrigt har vi i dag bevittnat faight mellan några campare, första gången vi sett ett slagsmål på en camping, och dessutom är det grannarna mittemot som roat sig..
Vi hoppas på uppehåll i morgon då vi förhoppningsvis får lite besök...

Ska förska ladda upp lite bilder men det går så himla segt nuförtiden så jag tar det i ett eget inlägg.
Kram & Godnatt så länge

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0