Jag vägrar..

Jag vägrat låta mina barn bussas till en skola som är full med problem, aldrig!

I dag släpptes bomben som får alla att hämna här i vårt lilla samhälle, vår skola är nedläggningshotad!  OM den läggs ner ska våra barn bussas till Slottskolan inne i stan. Vad händer med fritids? 6-åringarna? Vårt eget dagis?? Kommer någon någonsin vilja flytta till vårt mysiga lilla samhälle som varken har affär, skola, fritis eller dagis, inte ens sopsortering har vi, den togs bort förra året?
Är det så här man håller en landsbygd levande??

Knappast om man får fråga mig och många andra, så nu är det upp till kamp! Jag vill att mina barn ska ha rätten att gå i en liten och harmonisk skola, det finns ju ett skäl till varför man flyttar ut på landet!

Fy fan säger jag bara!!

http://ekuriren.se/nyheter/eskilstuna/1.85769

Kommentarer
Postat av: Lotta

Håller med dig! Undrar hur de tänker egentligen?

2009-04-17 @ 09:17:30
URL: http://loppansbubbel.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Håller helt med dig och förstår din ilska, vi drabbas ju också, och det känns för jävligt!!

Nej, upp till kamp, dra ner på nånting annat istället än våra lantungar!!!!

Kram på dig!

2009-04-17 @ 19:15:02
Postat av: johanna

Håller helt med dig och förstår din ilska, vi drabbas ju också, och det känns för jävligt!!

Nej, upp till kamp, dra ner på nånting annat istället än våra lantungar!!!!

Kram på dig!

2009-04-17 @ 19:16:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0