Musen fångad..

Äntligen satt den där, den fula äckliga musen i fällan, skönt! Bara den inte bjudit in sina kompisar...

Sitter här och har precis jobbat klart, får lov att jobba när barnen är på dagis men man hinner inte så mkt på 3,5 tim. Blir bättre nästa vecka då de ska återgå till 5 tim 3 dgr/v istället.
Har även fyllt i en massa intyg som ska till a-kassan, mycket pyssel när man blir arbetslös, fast jag är ju ändå bara deltidsarbetslös. Fick en handlingsplan på AF, man ska gå på en massa meningslösa möten, ringa och berätta vilka jobba man sökt etc. Jag frågade om det fanns någon kurs eller utbildning att gå men det fanns inga pengar till något sådant. Hon var mest inställd på att jag skulle få ett intyg fr min reumatolog att jag inte kan ta arbeten med tunga lyft eller monotoma arbeten, så att någon arbetsgivare kan få bidrag för att anställa mig. Men är inte målet att alla ska kunna arbeta heltid?  Men jag har iaf utbett mig om ett intyg från min braiga doktor, han är faktiskt superbra.

I dag var H lite ledsen när jag lämnade honom, men det gick nog över snabbt, de älskar verkligen att vara på dagis.
Och ikväll ska både jag o J gå på föräldramöte, mamma o pappa kommer och passar barnen en stund (mamma skulle då passa på att smita över till min grannes plommonträd...)

Sen i morgon kväll är det återigen dax för mig att vara själv med barnen, J ska på kräftskiva med sitt nya jobb. Sen på lördag ska vi åka till örebro och fira "farbror M" och hälsa på barnens farmor och farfar .

Nu ska jag väl göra lite nytta här hemma innan barnen ska hämtas.

Kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0