Höstblåsor...

På föräldramötet i torsdags sa de att det gick höstblåsor på dagis, och självklart fick H över 39,5 i lördags och L fick hög feber natten till söndag. Sen var de rätt pigga söndag dag men på em började febern komma. Måndagen ingen feber men allmänt gnälliga och trötta och självklart började H få blåsor på knäna och lite var stans.
Och i dag har L en på läppen och några runt munnen så båda killarna har fått vara hemma hos mig i dag och inte varit på sitt allra bästa humör precis...

Höstblåsor är tydligen vanlig i förskoleåldern och innebär feber och blåsor i och kring munnen, fötter och händer. Om man läser på nätet står det på ena sidan att det smittar, den andra att de kan gå till dagis, den tredje att de bara får det en gång i livet och den fjärde att det återkommer. och till sist kan det inte smitta till vuxna eller kan det det???
Blir inte klok på allt detta men de får vara hemma med mig i morgon ox så får jag se om det blir värre eller vad som händer.

Annars så var vi i örebro i helgen och hälsade på farbror M och L och lilla A samt barnens farmor och farfar men eftersom H fick hög feber bodde han i mitt knä större delen av tiden. Men vi hann med ett besök på Smultongården - ett underbart ställe där de säljer saker från Sia och andra inredningsprylar. Kostade på mig några hjärtan att hänga lite varstans..

Och så har jag hittat en drömaffär där jag hittat en jättefin kista och en fin kökssoffa jag gärna vill ha men de har stängt till 14/10 och då ska jag hänga på låset så kistan inte blir såld. Tänker inte avslöja länken dit ännu....

Kidsen och J kollar Rorri Racerbil -  nya favoritfilmen för tillfället. Ska hjälpa till att natta barnen för att sen kolla om det finns några fler jobb att söka.

Kram Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0