Ippie

Ippie säger H när han får ringa till mormor, han bara älskar sin mormor och det är jättebra då det annars är morfar som är den stora favoriten.

Helgen blev allt annat än lugn, J har målat hela trappen och räcket och staketet eller vad det nu heter. Kvar är grinden ner bara. Lördagen bjöd på trist väder på fm så jag försökt hålla barnen borta från målarburken men H lyckades ta sig dit ändå..
På em/kvällen tog mamma barnen en stund så J kunde måla i fred och jag lagade potatisgrätang med helstekt fläskfilé och sallad, smarrigt värre!
Söndagen bjöd på strålande sol så jag och barnen åkt till stallet och guldklimparna red en sväng på varsin häst. Tanken var att jag skulle gå med dem en och en med H är inte så tålmodig så han skrek rida rida rida tills mormor gav upp och hämtade en häst åt honom också. Tur att det finns några att välja på.....

Efter det åt vi lunch och J & H gick sen ut o fixade i trädgården tills även L ville gå ut. Då passade jag på att vila en stund, var jättetrött trots att L faktiskt sovit hela natten i sitt rum helt själv!! Men jag sov dessto sämre eftersom jag sprang in och kollade så att L andades, hönsig man är, men vi är ju inte vana med en sådan sömn och då måste det vara nåt fel - men det var så klart inget fel.
Tyvärr var det en engångshändelse för i natt vaknade han tre gånger, sen gav jag upp o la mig där.. fattr inte hur andra kan orka gå tillbaka om och om igen, jag somnar alltid efter några gånger.
Sen på söndagskvällen blev vi bjudna på smörgåstårta av grannen då de haft dop och fått lite tårta över. Är inte så stort fan av s.tårta men den var helt ok, inte alls så kladdig som vissa kan vara.

Ja det var helgen i stora drag, ska framkalla lite bilder så Ebba får se sin fästman lite oftare. Kul att prata med er och synda att du L duschade just då.

Kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0