Inte friska än

Hugo har varit värre än värst både i går och i dag, i går började vi inhalera honom vilket resulterade i att han kräktes två gånger på sin käre far, dock var det väldigt bra då det bara var en massa slem som kom upp.
Han har haft nära 40 grader i temp sen i torsdags men undantag för i går morse och emellan alvedongivorna, då är han nere i 38. Han hostar och vill inte äta något däremot dricker han väldigt mycket mjölk. Kanske inte det bästa att dricka men det är ju ändå vätska och vill han ha det ska han få det. Just nu är han inne i en pigg attack så vi passade på att bada honnom.
För övrigt orkar han leka korta stunder och Leo är bra på att retas och vill ha uppmärksamhet. Hugo har mest velat hänga i mitt knä och då känner sig Leo utanför, såklart det blir så men vi har försökt att pussla och rita, stillsamma lekar och aktiviteter passar bra.
Johan då kanske ni tänker, han har faktisk slipat Leos skolbänk och stol och grinden ner. Kände att han kunde få den pausen från barnen då han haft två sjuklingar i 2 dagar då jag var borta samt ska ha dem nästa helg oxå.
Och om jag är extra snäll kanske jag kan få lite shoppingpengar eller lite hjälp med att laga min bil.

För helt plötsligt har den gröna bilen blivit min och den gick sönder i onsdags då jag och Elin skulle ner till travbanan, vi blev stående på flygrakan med en illaluktande bil och hästtransport. Tur att min bror var hemma och kunde byta bil med oss samt att några förbipasserande killar var hjälpsamma och stannade när två tjejer var i knipa.

Har även ringt sjukvårdsupplysningen och blir inte Hugo bättre blir det till att åka in med honom i morgon, det gäller bara att lösa bilfrågan. Förhoppningsvis kan jag låna mamma o pappas bil eller Elins, det löser sig alltid.

Nu ska killarna upp ur badet så min surftid är över för denna gång.

Kram på er och hoppas er helg varit bättre än min.

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Hoppas Hugo kryar på sig snart.

Kram

2009-10-25 @ 22:16:11
Postat av: Jennie

Nej, men lilla Hugo... Krya på dig så du slipper åka till sjukhuset!



Malin, du har blivit utmanad! Se min blogg.



KRAM

2009-10-26 @ 11:32:35
URL: http://melkersmamma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0