Pessimist eller optimist?

Min doktor frågade mig i fredags om jag är pessimist eller optimist. Det fick mig att tänka till för jag ser mig själv som en glad och positiv tjej men på senaste tiden har jag känt mig allt annat än glad och positiv.

Eftersom jag blivit sämre hade jag tre val:
 Ta en spruta varje vecka
Ta en spruta varannan vecka
Få dropp var 8:e vecka

Jag tar ju redan en spruta varje vecka så då valde jag en spruta varannan vecka, så jag kommer att ta Metoject varje måndag och Humira eller Embrel varannan vecka. Sen kommer jag att fortsätta med Folacin, Kalktabl, Prednisolon (kortison) och vid behov Arcoxia. Varje dag!!!!
Känner mig som värsta pillerburken och kan inte låta bli att undra vad allt detta gör med min "lilla" kropp.
Mår illa bara jag tänker på det!
Men men, hjälper det är vi ju alla glada!

Kram kram

Kommentarer
Postat av: Jennie

Hej Malin!



Erik fick din bloggadress, så vi kikade lite på den och jag inser att vi deltagit i samma tävlingar! Vi verkar ha samma smak ;)



Usch, vad jobbigt du verkar ha det med din sjukdom... Det måste vara ansträngande att ta hand om två små, samtidigt som de med största säkerhet är de glädjeämnen som ger dig styrka också!



Som du ser har även jag en blogg, som du är välkommen att läsa! Ha det bra och ta hand om dig!



KRAM, Jennie

2008-10-21 @ 12:36:38
URL: http://melkersmamma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0