Äntligen

Är vi någelunda på benen igen, kvar har vi en envis hosta som inte vill ge med sig. Barnen har nu varit sjuka i 2 veckor och jag ligger några dagar efter. Barnen har varit feberfria sen julafton och jag sedan juldagen men vi har hostat och snorat, hostat och snorat och gör så fortfarande.
Men i dag har vi orkat oss utanför hemmets borg och ner till Tuna Park och shoppat skor till Leo och nyårströjor åt killarna, de kommer att bli så fina så.

Julafton spenderades i soffan hemma tills kl 17 då vi gick till min mamma och pappa och åt eller J åt, vi andra låg mest ner och hostade. Sen lite julklappsutdelning och konstigt nog fick barnen ny energi då och vi gick hem vid 20.30. Öppnade några klappar hemma innan Leo stupade i säng. Hugo är envisare och han o J var vakna några timmat till medans jag och Leo låg och hostade/sov om vartannat.

Juldagen gick vi ut en sväng innan vi åter intog soffan. Sen har dagarna varit ungefär lika förutom att vi åkte till Örebro på lördagen istället för på annandagen som planerat och sen bara över dagen. det räckte gott och väl för det är inte så kul att hosta tills man spyr när man inte är hemma.

J jobbade några timmar så då lekte jag o barnen och såg på tv, tack gode gud för tv, hur skulle barnen annars kunna vara sjuka??

Men nu är det nyårsafton i morgon och den kommer att firas helt lugnt med familjerna CC och F. Husvagnen, J´s käraste ägodel ska självklart med och vi ska sova där för på nyårsdagwen drar vi vidare emot Malmköping och ska vintercampa några dagar, inget jag ser fram emot men har lovat J två nätter innan jag helt vägrar.
Jag campar gärna men då på vår, sommar och höst - ej vinter!! Bävrar för var vi ska göra av alla blöta kläder och skor...
Tur att det inte är nån snö att tala om, fast det hade ju varit roligare för barnen med liote snö för det ska tydligen finnas en fin pulkabacke i Malmköping.

Tänkte visa lite bilder fr när barnen var med i luciatåget på travet, de riktigt fina bilderna har dock J på sin dator så de kommer senare, + lite andra bilder från jul.

Kram så länge


Hugo ser ut som en riktig tomtenisse med magen och allt. Han har dock en massa kläder under..



Leo & Ebba. Leo var inte lucia utan tärna men ville ha kronan på kortet.



Så här hittade jag J och Hugo kl 01,40 julaftonsmorgon



Hugo & tomten



Leo in action

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0